- Katılım
- 10 Ağu 2025
- Mesajlar
- 324
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 18
League of Legends'ın kendine özgü bir terminolojisi vardır. İşte oyunu daha iyi anlamanı sağlayacak en temel terimler:
Şampiyonlar ve Yetenekler
- Şampiyon (Champion): Oyunun oynanabilir karakterleri. Her birinin kendine özgü yetenekleri, rolleri ve hikayeleri vardır.
- Yetenekler (Abilities): Her şampiyonun dört temel yeteneği vardır: Q, W, E ve R (Ultimate). Bir de pasif yetenekleri bulunur.
- Pasif (Passive): Şampiyonun özel yeteneği, genellikle otomatik olarak çalışan bir beceridir.
- Ulti (Ultimate/R): Şampiyonun en güçlü yeteneğidir ve genellikle en uzun bekleme süresine (cooldown) sahiptir.
Oyun İçi Mekanikler
- Son Vuruş (Last Hit): Bir minyonu veya canavarı öldüren son vuruşu yapmak. Bu, fazladan altın ve deneyim kazandırır.
- Kule Altı (Tower Dive): Bir rakip şampiyonu, kendi kulesinin koruması altındayken saldırmak. Çok risklidir, ama başarılı olursa büyük avantaj sağlar.
- Gank: Bir koridordaki rakip şampiyona, ormancı veya başka bir koridordan sürpriz bir şekilde saldırmak.
- Harita Kontrolü: Haritanın belirli bölgelerine totem (ward) koyarak rakiplerin hareketlerini gözlemlemek.
- Takım Savaşı (Team Fight): İki takımın beşer oyuncuyla birbiriyle savaşa girmesi.
- Kiting (İleri-Geri Hareket): Düşmandan kaçarken veya kovalarken saldırı menzilinizi kullanarak hem hasar verip hem de güvenli mesafede kalmak.
- Roaming: Bir koridordan ayrılıp başka bir koridora veya ormana yardım etmeye gitmek.
Rol ve Koridor Terimleri
- ADC (Attack Damage Carry): Nişancı rolü. Genellikle alt koridorda oynar, oyunun ilerleyen safhalarında yüksek fiziksel hasar vermeye odaklanır.
- Support (Destek): Alt koridorda nişancıya yardımcı olan, onu koruyan ve takımın görünürlüğünü (totemlerle) sağlayan roldür.
- Jungle (Ormancı): Koridorlarda oynamayan, haritanın orman kısmındaki canavarları öldürerek güçlenen roldür.
- Mid (Orta Koridor): Genellikle büyücülerin veya suikastçıların oynadığı, haritanın orta kısmındaki koridordur.
- Top (Üst Koridor): Haritanın üst kısmındaki koridordur, genellikle tank veya dövüşçü şampiyonlar buraya gider.
Oyun İçi Hedefler
- Minyonlar (Minions): Koridorlarda otomatik olarak ilerleyen ve altın ile deneyim veren küçük birimler.
- Kule (Turret): Her koridoru koruyan, rakibe hasar veren yapılar.
- İnhibitör (Inhibitor): Bir koridorun en içteki yapısıdır. Yıkıldığında o koridordan ekstra güçlü minyonlar çıkar.
- Nexus: Oyunun ana hedefi, bir takımın üssünün merkezindeki yapıdır.
- Ejder (Dragon): Alt koridora yakın ormanda bulunan güçlü canavar. Öldürüldüğünde tüm takıma kalıcı bonuslar verir.
- Baron Nashor: Üst koridora yakın ormanda bulunan en güçlü canavarlardan biridir. Öldürüldüğünde tüm takıma geçici olarak minyonları güçlendirme ve hasar bonusu gibi avantajlar sağlar.